Ajattelin ensin olla vastaamatta isäni viesteihin mitään, jotta välttyisin suuremmilta ongelmilta ja mielipahalta. Isäni kuitenkin laittoi myöhemmin uuden viestin, jolloin pinnani paloi, ja päätin kirjoittaa hänelle takaisin. Toivoin, että ihme tapahtuisi ja isäni viimein jättäisi minut rauhaan. Pidin myös tarkan huolen siitä, että teen varmasti selväksi, että tämä on minun päätökseni - hänen tapanaan on ollut syyttää kaikkia perheenjäseniäni päätöksistäni. Hänen mukaansa he ovat aivopesseet minut ja heidän mielipiteidensä takia en halua isääni tavata. Asia ei kuitenkaan koskaan ole ollut niin, olen aina toiminut täysin omien tuntemusteni perusteella tässä asiassa.

- - -

 

Facebook
Between you and your dad

12. heinäkuuta 2011
Lähettäjä; Isä

olisi kiva kuulla mitä sinulle kuuluu ?

 

13. heinäkuuta 2011
Lähettäjä; Sinä

Hei,

Ikävää, että joudun taas toistamaan itseäni.

Mieleni ei ole muuttunut viimekertaisesta, en edelleenkään ole valmis yhteydenpitoon kanssasi. En osaa sanoa, koska tämä aika koittaa vai koittaako koskaan, sen näyttää vain aika. En pysty muuttamaan tai kieltämään tunteitani, enkä voi niitä hoputtaakaan. Mielestäni olisi epäreilua niin sinua, kuin minua itseänikin kohtaan, että toimisin vastoin tahtoani tässä asiassa. En voi muuta kuin toivoa, että ymmärrät ja kunnioitat myös minun mielipidettäni tässä asiassa. Liian paljon asioita on meidän välillämme tapahtunut, jotta voisin pyyhkiä ne tuosta vain pois. Olen kyllästynyt tappelemaan tästä asiasta kanssasi.

 Haluaisin elää normaalia elämää niin, ettei minun tarvitsisi pelätä yhteydenottoasi. Nämä tilanteet ovat minulle erittäin epämiellyttäviä, koska ne muistuttavat minua kaikesta pahasta, mitä meidän välillämme on tapahtunut. Minulla on mennyt vuosia niiden asioiden käsittelemiseen, enkä vieläkään ole täysin sinut menneisyyteni kanssa. Joka kerta, kun otat yhteyttä, nämä asiat palaavat mieleeni ja minulle tulee huono olo ja paha mieli. Olen sanonut tästä sinulle toistuvasti, mutta et näy uskovan minua. Minusta on surullista, että ainoa tapa välttää näitä yhteydenottoja on aina äärimmäiset keinot – internetissä estolista, salainen puhelinnumero ja osoite, poliisiin turvautuminen yms. eivätkä nekään näy aina riittävän. En tiedä enää mitä tekisin. Olen toivonut, että sinulla olisi edes sen vertaa kunnioitusta minua kohtaan, että uskoisit, kun asiasta sinulle sanon. En uskalla edes jutella siskosi tai serkkuni kanssa asioista normaalisti, kun pelkään, että he vahingossa lipsauttavat tietoja elämästäni sinulle. Siskosi ja hänen tyttärensä eivät koskaan ole minua satuttaneet, joten minusta on ikävää, että meidän välimme joutuvat kärsimään sinun ja minun välisistä asioista. 

Sanon sinulle nyt taas (ja toivon mukaan viimeisen) kerran, että pyydän sinua jättämään minut rauhaan. Otan yhteyttä itse, kun koen olevani siihen valmis. Mieleni ei tule muuttumaan, vaikka me kuinka tästä asiasta jankutettaisiin, se muuttuu, kun sen aika koittaa. Se, ettet kuuntele minua ja ettet kunnioita mielipidettäni ei ainakaan asiaa paranna.

Haluan myös muistuttaa, että tämä on minun oma, henkilökohtainen päätökseni. Äidilläni tai muilla sukulaisillani ei ole tuntemusteni tai mielipiteeni kanssa mitään tekemistä, ei myöskään sinun ja äitini välisillä asioilla. Tiedoksesi, että sukulaiseni (myös äitini) ovat yrittäneet rohkaista minua tapaamaan sinua, mutta minä itse olen halunnut olla tapaamatta sinua, koska koen asian liian rankaksi. Toimin siis täysin oman mieleni mukaisesti. En myöskään perusta päätöstäni muiden puheiden varaan, vaan täysin omiin muistoihini ja tunteisiini. Perhettäni sinun ei pidä tästä syyttää, jos jotakuta haluat syyttää, niin syytä minua.

Minulla on kaikki elämässäni tällä hetkellä hyvin ja tulen toimeen kiitettävästi. Toivon myös kaikkea hyvää sinulle – niin hoitoihin, kuin elämässä yleensäkin.

Älä vastaa tähän viestiin, kiitos.



Terveisin,

Carita

 

 

The Sounds - Painted By Numbers